Az Észak-Komárom, Dél-Komárom közti utcai futóversenyt 46 évvel ezelőtt, április 4-én rendezték meg első alkalommal. Ebben az évben rendhagyó módon ősz elejére tették a versenyt, ám annak ellenére hogy soka tavaszra várták, így is közel 300 résztvevő állt rajthoz.
A komáromi Erzsébet hidat 1892. szeptember 1-jén adták át a forgalomnak. A
négynyílású híd 414 méter hosszú, hegesztett vasból készült szerkezet. A négy azonos méretű nyílást a pillérekre, illetve a hídfőkre
támaszkodó csonkasarló alakú, kéttámaszú szegecselt rácsos tartók hidalják át. Az ív magassága a nyílás közepén 12 méter, a két
végén 6,46 méter. A városi tanács a hidat Erzsébet királynéról nevezte el, aki 1857. május 4-én Komáromnál lépett első ízben magyar
földre.
Volt, hogy a komáromi vasúti híd pillérjén ücsörögve bukkant fel, máskor a komáromi táblán lógott. Szülinapokon, zsúrokon sokszor a kerítést átugorva érkezik meg, vagy a háztetőről leugorva terem ott a buli közepén. A komáromi Pókemberrel beszélgettünk.
Nem lehet elégszer elmondani, hogy a must erjedésekor, szüreti időszakban csak kellő óvatossággal, megfelelő körültekintéssel szabad lemenni, hiszen a mustgáz halálos veszedelem is lehet az ember számára. A balesetek megelőzéséről Varga Mihály Sebestyénnel, a Komárom-Esztergom Megyei Katastrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjével beszélgettünk.
Ameddig nem történik meg, addig nem is nagyon hisszük el, hogy nálunk is bekövetkezhet a baj. A legtöbbször kis odafigyeléssel megelőzhetőek a balesetek, így jobb, ha még a fűtési szezon előtt ellenőrizzük a kazánokat, kéményeket, fűtési berendezéseket. Varga Mihály Sebestyén, a Komárom-Esztergom Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság sajtószóvivője fontos tanácsokkal látott el bennünket.
A görögországi Spartathlon után Dombay Gábor ismét rajthoz állt Nagyatádon, és 11-ik alkalommal is sikeresen teljesítette a3,8 kilométeres úszásból, 180 kilométeres kerékpározásból és 42,2 kilométeres futásból álló versenyt. A részletekről a sportolót kérdeztük.