Hírek



2015. 09. 23.
Kormányablak nyílt városunkban

Dorog, Tatabánya és Oroszlány után városunkban is átadták a kormányablakot a komáromi városházán. A nyár elején kezdődött munka során nagy hangsúlyt fektettek az akadálymentesítésre, hogy az ügyintézés a mozgássérültek, a látásukban, vagy beszédükben akadályozottak, az idősek és a kismamák számára is egyszerű legyen.


A regionális rendszer megszüntetésére, és a járási hivatalok, ezen belül pedig a kormányablakok kialakítására azért volt szükség, hogy az állam szolgáltatásai közelebb kerüljenek az emberekhez. A kormányhivatalok teljes integrációja április 1-vel megtörtént, a Széchenyi tervnek köszönhetően, 190 millió forintos uniós támogatásból a komáromi járás 7 településén alakítottak ki kormányablakot.

- A régiós rendszerben az emberek államhoz kapcsolódó ügyeiket, melyek életüket a születéstől a halálig átfogták, több helyen, több eljárásban, néha egymással párhuzamosan kellett intézniük. Volt, amit a helyi önkormányzatnál, mást a körzetközponti jegyzőnél, vagy a megyei hivatalokban. Sokszor erre több órát áldoztak. Az átalakítás azt a célt szolgálta, hogy időt spóroljanak - mondta Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár, aki a folyamat kezdetén még Komárom-Esztergom megye kormánymegbízott volt.

A statisztikai adatok pozitív képet festenek, a járási hivatalokban és a kormányablakokban valóban gyorsabb és szakszerűbb lett az ügyintézés.

- Több mint 400 ügyet lehet intézni a kormányablakokban, ezek egy részét már akár 5-10 perc alatt is. Fontos volt számunkra, hogy a kormányablakok valóban 21. századi szinten működjenek, így nagy hangsúlyt fektettünk az akadálymentesítésre, hogy a mozgáskorlátozottak, az idősek és a kismamák is ugyanolyan könnyen tudják elintézni ügyeiket - tudtuk meg dr. Kancz Csaba megyei kormánymegbízottól.

A komáromi kormányablak helyiségeit a városházán alakítottá ki.

- Ez az épület Alapy Gáspár polgármestersége idején épült városházának, azóta is ezt a funkciót tölti be. Nagy öröm valamennyi komáromi, és nálunk ügyét intéző ügyfél részére, hogy a kormányablak megvalósulásával sokkal gördülékenyebb és szélesebb körű ügyintézésre nyílik mód a mi városunkban is - mondta az átadón dr. Molnár Attila polgármester.

- A munkálatok ideje alatt az okmányiroda felkerült az emeletre, hogy zavartalanul folyhasson az ügyintézés. Jelen átalakítással tíz új munkaállomás jött létre, korszerű berendezéssel, és informatikai háttérrel. A járási hivatal munkatársai eddig is nagy szakértelemmel fordultak az ügyfelekhez, ez a kormányablakban is így lesz - tudtuk meg a komáromi járási hivatal vezetőjétől, Molnárné dr. Taár Izabellától.

A kormányablakban az átadást követően megindult az ügyfélfogadás. A jövő héten Esztergomban, majd október-novemberfolyamán Tatán és Kisbéren is átadják az új kormányablakokat.


Galéria: Kormányablak nyílt városunkban